[linux] Re: hoop bestanden van owner veranderen

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Ma Okt 16 09:46:47 CEST 2006

Op ma, 16-10-2006 te 09:37 +0200, schreef Bram Mertens:

> root
>
> Heeft niet zo veel met shell scripting te maken:
> chown -R user:group *
> zal alle files in een dir (incl alle subdirs) van eigenaar veranderen

Kleine aanvulling. Het kan ook met:
	chown -R user.group

Dat gebruik ik altijd. Een punt vind ik handiger als een dubbele punt.
Daarnaast als je alleen de eigenaar wilt aanpassen en niet de groep, dan
kun je :group of .group weglaten.

En wil je alleen de groep aanpassen, dan gebruik je:
	chgrp -R group

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>