[linux] Re: Zou dat een spam-oplossing kunnen zijn?

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Wo Okt 18 00:13:16 CEST 2006

Kees Theunissen wrote:

>Ga er in ieder geval van uit dat de spammer niet zijn eigen
>emailadres gebruik als afzender.

Inderdaad. Ik ben zelf eens als afzender gebruikt en werd bedolven onder de
replies van servers die dit soort mail nog bouncen i.p.v. naar /dev/null
doorsturen.

>Er zijn in principe drie mogelijkheden:

Er is nog een optie, die WEL helpt: gewoonlijk wordt er in spam een of
andere website aangeprezen. Lanceer een DDoS attack tegen die website
zodat ze hun rommel niet meer kunnen verkopen.

Alleen, de mensen die dit al eerder geprobeert hebben (er was e.o.a.
Windows screensaver die dit automatisch deed) wekten daarmee de woede
van de spammers op omdat dit wel effectief bleek en kregen toen een
nog veel hardere DDoS attack terug.

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html