[linux] Re: Linux boekhoud pakket

Gijs Hillenius gijs op hillenius.net
Di Okt 24 14:52:30 CEST 2006

      > Ik ben op zoek naar een boekhoud pakket dat onder Linux draait
      > en kan exporteren naar een formaat dat kan worden
      > geïmporteerd in Davilex en/of SnelStart.  Ik heb een
      > beetje zitten zoeken met Google en hier kwam ik o.a. Cash
      > tegen. Maar dit vind ik niet echt goedkoop en je moet er ook
      > nog eens een onderhouds contract bij nemen.  Ik kwam ook
      > EekBoek tegen. (Is nog gratis ook.) Heeft iemand hier ervaring
      > mee, of met een ander programma dat niet te prijzig is?

Ik werk met Eekboek. Perl, Postgres (en meer), open source en das heel
aardig. Het werkt standaard vanaf de command line (de gui is in
aanbouw) en dat maakt het een uiterst handig programma. Het heeft
daarnaast een kleine maar responsieve Nedelandse mailinglist, en wordt
aangevoerd door een actieve ontwikkelaar, Johan Vromans.

--
Anti-trust laws should be approached with exactly that attitude.