[linux] Re: Hoe benut je hier de goede plugin?

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Wo Okt 25 13:32:25 CEST 2006

Julien Michielsen schreef:
> Vara-kassa stuurt een overzicht van hun televisie-uitzending, die je
> kunt bekijken door op een link te klikken. Dit overzicht is te zien op
> http://vara.dmd.omroep.nl/x/?S7Y1.p9ra2hgZvG.yNbI0hLIAgAE17
> en dan krijg je een aantal programma's die je kunt bekijken. Wanneer ik
> de winterschilder-tips wil bekijken kan ik kiezen tussen media-player en
> real-player, elk van de twee in breed- of small-band. Had gedacht dat
> nphelix.so zou moeten werken, maar een klik daarop geeft mij alleen een
> overzicht van recent gedownloade bestanden. De helix-plugin komt uit
> [...]
Julien,

Werkt als een speer hoor.

Zelf gebruik ik de mplayerplug-in met firefox (werkt ook onder
konqueror). En dan kiezen voor het windows-formaat en breed / smal
afhankelijk van je internet verbinding. Vroeger gebruikte ik meestal
realplayer, maar die wordt steeds slechter ondersteund en liep nog wel
eens vast (pakte niet als je op de link klikte).

Je moet wel de plugin ergens in de plugin directory hebben (hij moet
zichtbaar zjin voor de browser). Maar dat gaat meestal automatisch.

Oh-ja. Je moet natuurlijk wel de w32 codecs ook installeren (gaat niet
automatisch) om de wma codec te kunnen gebruiken. Je kan daar natuurlijk
op tegen zjin, maar dan zou ik de proprietary versie van realplayer
downladen.

Dit vereist allemaal repositories die dit toelaten (plf, packman voor suse).

Peter