[linux] Re: Linux boekhoud pakket

Zo Okt 29 15:40:52 CET 2006

Cecil Westerhof wrote:
> Ik ben op zoek naar een boekhoud pakket dat onder Linux draait en kan
> exporteren naar een formaat dat kan worden geïmporteerd in Davilex
> en/of SnelStart.

Een nogal laat antwoord, maar beter laat dan helemaal niet denk ik maar.

Voor een wijkpastoraat heb ik een aantal jaren de boekhouding gedaan, en
daarvoor Davilex gebruikt. Davilex is echter een 100% MS product, en
ex-/importeren naar/van een ander product is er m.i. helemaal niet bij.
SnelStart ken ik niet.  GnuCash zou mogelijk het hele boekhouden af
kunnen werken, maar dan heb je de problemen dat je een linuxmachine moet
hebben op het werk, en een goede rapport-output moet zien te krijgen.

--
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl