[linux] Re: Linux boekhoud pakket

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Ma Okt 30 07:06:06 CET 2006

Op zo, 29-10-2006 te 15:40 +0100, schreef Julien Michielsen:

> Een nogal laat antwoord, maar beter laat dan helemaal niet denk ik maar.
>
> Voor een wijkpastoraat heb ik een aantal jaren de boekhouding gedaan, en
> daarvoor Davilex gebruikt. Davilex is echter een 100% MS product, en
> ex-/importeren naar/van een ander product is er m.i. helemaal niet bij.
> SnelStart ken ik niet.  GnuCash zou mogelijk het hele boekhouden af
> kunnen werken, maar dan heb je de problemen dat je een linuxmachine moet
> hebben op het werk, en een goede rapport-output moet zien te krijgen.

Volgens mijn accountant zouden beide paketten import mogelijkheden
hebben. (Export weet ik niet, maar dat zou ook wel handig zijn.) EekBoek
heeft beperkte export mogelijkheden. Daar het echter Open Source is, is
het aan te passen. Dus waarschijnlijk ga ik daar voor.
Ik laat de lijst nog wel weten wat er precies uit komt.

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>