[linux] Re: waar moet ik aan denken bij gepland RAID?

joop gerritse jjge op xs4all.nl
Zo Sep 3 17:21:28 CEST 2006

On Sunday 03 September 2006 16:10, Hugo van der Kooij wrote:
[...]
> Sommige installatie programma's willen bij het inrichten graag alle RAID
> disk zien bij het opbouwen. Het alternatief is dat je dat alles eerst met
> de hand inregelt en later de tweede disk bij hangt.

Als verstokte Slackwaregebruiker ben ik er natuurlijk niet afkerig van, dingen
met de hand te doen. De kern van mijn vraag is eigenlijk dit: ik moet nu een
disk partitioneren en filesystemen toewijzen, bij voorkeur zo, dat, zodra
disk 2 arriveert, ik disk 1 niet opnieuw moet indelen. Dat ik enig handwerk
moet verrichten, is geen probleem, maar ik wil niet meteen met partition
magic aan de slag, als ik het kan vermijden.

--
Joop Gerritse
Mühlenstraße 11