[linux] Re: waar moet ik aan denken bij gepland RAID?

Zo Sep 3 20:18:53 CEST 2006

On Sun, 3 Sep 2006, joop gerritse wrote:

> On Sunday 03 September 2006 16:10, Hugo van der Kooij wrote:
> [...]
>
> Als verstokte Slackwaregebruiker ben ik er natuurlijk niet afkerig van, dingen
> met de hand te doen. De kern van mijn vraag is eigenlijk dit: ik moet nu een
> disk partitioneren en filesystemen toewijzen, bij voorkeur zo, dat, zodra
> disk 2 arriveert, ik disk 1 niet opnieuw moet indelen. Dat ik enig handwerk
> moet verrichten, is geen probleem, maar ik wil niet meteen met partition
> magic aan de slag, als ik het kan vermijden.

Dan maak je nu MD partities en zet de huidige disk met RAID1-1 alvast
erin. Vergeet niet de mdadm manual page van A tot Z te lezen.

Zelf heb ik een mix van RADI-1 en RAID-5 gezet op een systeem afgelopen
week. Mijn kladblok met aantekeningen:
http://hvdkooij.xs4all.nl/linux-server.cms

Maar let op dat ik alle schijven aanwezig had en dus niet te veel hoefde
te klooien.

Hugo.