[linux] Re: harde schijf overzetten

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Di Sep 19 20:05:13 CEST 2006

H.J.M. van Dijk wrote:

>Ik wil de harde schijf uit een compaq halen en in een Dell zetten.
>Voordat ik ga sleutelen; start de harde schijf straks normaal op?

Dat gaat lukken als:

1. De schijf op dezelfde positie komt als waar hij eerst zat (hda, hdb,
   etc., met SCSI bootschijven weet ik het niet precies).
2. de informatie in /etc/fstab de zaak niet laat crashen. Zolang je een
   niet al te oude distributie hebt moet de rest van de bootscripts
   gewoon lukken. Misschien een probleem als je in X opstart, heb ik
   geen ervaring mee.

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html