[linux] Re: opnieuw: nokia 6220 en linux

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Za Feb 3 12:01:29 CET 2007

Op do, 01-02-2007 te 19:02 +0100, schreef Johan Wevers:

> Wat voor functionaliteit houdt je dan nog over? Dat je kunt inbellen
> met je gsm? Dat is nou net de functioneliteit die ik niet nodig heb,
> gezien de prijzen voor mobiele data.

Voor dat inbellen heb je Gnokii helemaal niet nodig en het is een
mogelijkheid waar ik wel, zij het beperkt, gebruik van maak. Als je
midden op de Wadden bent drooggevallen is het wel makkelijk om zo even
een tunnel naar je server thuis te maken en geselecteerde emails en
weerberichten op te halen, allemaal door die server zodanig klaar gezet
dat ik met 2-3 min. per dag de voor mij essentiƫle info heb. Ik zou niet
weten hoe ik dat anders zou moeten doen, met een sateliet verbinding?

De funcionaliteit die ik van Gnokii gebruik is vooral smsd, opslaan en
versturen van smsjes. Er kan ongetwijfeld meer, maar aangezien ik aan
die mogelijkheden geen behoefte heb, weet ik niet eens wat ze zijn.

Aart