[linux] Re: Internet bankieren (Was: Re: typische postbank-zakelijk ervaring)

Wybo Dekker wybo op servalys.nl
Di Feb 13 00:10:15 CET 2007

Julien Michielsen wrote:

> Het prijsverschil is dan wel boeiend ( e 3,50 p/mnd voor postbank-
> zakelijk, ABN-AMRO eenmalig e 20 voor inschrijving + e 3 voor pasje),
> maar niet boeiend genoeg om daar te willen blijven.

vergis je niet, abn-amro haalt de centen weer op andere manieren
binnen. Ik heb eens de gegevens van een jaar twee keer binnengehaald
(omdat ik er de eerste keer niet zeker van was dat ik alles had) en
met m'n postbank-ervaring dacht ik dat dat gratis was. Maar dat bleek
een misvatting: downloads kosten 5 cent per regel. Het resultaat was
een rekening van een paar honderd euro. Alleen met een ootmoedige
brief en bewijsstukken heb ik die uiteindelijk wel weer teruggekregen,
dat wel.

Daarnaast zijn de tarieven voor het binnenlands betalings verkeer er
ook veel hoger dan bij de postbank.

Alles bijelkaar ben ik voor 600 transacties in totaal zo'n 250 euro
kwijt aan bankkosten (downloads, pasjes, transacties,
abonnementenskosten e.d., de overbodige downloads niet meegerekend).
Dan is de postbank echt *veel* goedkoper!

--
Wybo