[linux] Re: Fonts installeren voor belastingprogramma

Hans Rood hansrood op xs4all.nl
Di Feb 13 02:46:30 CET 2007

Op maandag 12 februari 2007 23:38, schreef Peter Vollebregt:
> Probleem met het belastingprogramma onder pardus (en het schijnt ook
> bij andere distro's voor te komen).
>
> De optredende fout is deze:
> Fout!: Het programma kan het eigen lettertype niet installeren en ook
> geen alternatief lettertype kiezen.
De vraag is in de eerste plaats waarom hij het eigen lettertype niet kan
instaleren. Jou kennende zal je wel zonder root-echten hebben
geïnstalleerd? Was je wel on-line?

> Er is hier ook een oplossing voor: zie
> http://www.pvcf.nl/easytax/forum/viewtopic.php?t=334
Daar heb je de keuze uit duizenden fonts!

> Maar ik ben te dom om het zelf te kunnen. Ik moet fonts installeren,
> maar hoe?
Move ze (als root) naar een directory die genoemd wordt
in /etc/fonts/fonts.conf (dacht ik)
Maar je moet nog wel weten welke! En ook waarom autopackage het zelf iet
kan en waarom hij er niet bij zegt welke font hij hebben wil.

> Wat ik heb geprobeerd is de bijbehorende programmaś
> uitpakken en installeren via .configure, make, make install, maar dat
> levert geen jolijt op.
>
> Vraag: hoe zou ik de fonts wel moeten installeren zodat het werkt?
Ik ga morgen wel op zoek!
> Achterliggende bedoeling is dit op onze site te zetten om andere
> slachtoffers te helpen...

> Peter

hansszszsz..