[linux] Re: Sinds SuSE 10,1->10.2: machine loopt 100% vol => reboot => 70% ruimte !!??!!

Vr Feb 16 23:49:13 CET 2007

On Fri, 16 Feb 2007, Wybo Dekker wrote:

> een index is best handig. Maar het is nergens voor nodig die continu
> up-to-date te houden.
> Ik run dagelijks, per cron, updatedb, zodat ik locate kan gebruiken om
> files te zoeken. Dat loopt dan gemiddeld een halve dag achter, maar je
> kunt natuurlijk altijd de boel, wanneer dat echt nodig is, up-to-date
> maken met een extra run van updatedb. Lost dan een paar minuten.

Dit is een beetje appels en peren vergelijken.

De aanpak van slocate is leuk als je een bestand zoekt. Maar meer dan dat
staat er niet in.

Bakbeesten als beagle trekken elk bestand open en indexeren op basis van
de inhoud van het bestand. Dat is een behoorlijk andere aanpak. Want
hoelang doe je er over om 300 GB te lezen en te indexeren?

Windows loopt voorop maar ook gnome/kde/.... applicaties zorgen er voor
dat mensen geen flauw benul meer hebben waar hun data eigenlijk is. Allen
door een index kunnen mensen dan hun eigen meuk nog terugvinden.

Hugo.

--
 	hvdkooij op vanderkooij.org	http://hvdkooij.xs4all.nl/
 	    This message is using 100% recycled electrons.