[linux] Re: Sinds SuSE 10,1->10.2: machine loopt 100% vol =>

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Za Feb 17 09:24:33 CET 2007

Hugo van der Kooij wrote:

> De aanpak van slocate is leuk als je een bestand zoekt. Maar meer dan dat
> staat er niet in.
>
> Bakbeesten als beagle trekken elk bestand open en indexeren op basis van
> de inhoud van het bestand. Dat is een behoorlijk andere aanpak. Want
> hoelang doe je er over om 300 GB te lezen en te indexeren?
>
> Windows loopt voorop maar ook gnome/kde/.... applicaties zorgen er voor
> dat mensen geen flauw benul meer hebben waar hun data eigenlijk is. Allen
> door een index kunnen mensen dan hun eigen meuk nog terugvinden.

Ik heb nooit specifiek naar beagle gekeken, maar welke werktuigen
biedt het om het evenwicht tussen precision en recall in de hand
te houden?

Deze vraag stel ik ook uit professionele interesse.

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI               013-4662693