[linux] Re: Sinds SuSE 10,1->10.2: machine loopt 100% vol =>

Za Feb 17 10:46:43 CET 2007

On Sat, Feb 17, 2007 at 09:24:33AM +0100, Hans Paijmans wrote:
> Ik heb nooit specifiek naar beagle gekeken, maar welke werktuigen
> biedt het om het evenwicht tussen precision en recall in de hand
> te houden?

updatedb/locate geeft je filenames, locaties. Beagle geeft je:

1) een performance hit waar je van gaat huilen als volwassene
2) een systeem wat *in* documenten etc kijkt.

Now you can use the desktop search engine Beagle to scour your personal
information space to find whatever you're looking for.documents, e-mail,
Web histories, IM and IRC conversations, source code, images, music,
applications and much more.

Met andere woorden, de beaglezoekfunctie kan je gebruiken om bepaalde
zaken *in* een file te vinden. Vandaar ook de traagheid. Als de
indexering plaats gehad heeft, kan je natuurlijk wel meer performance
verwachten. je kunt er ook makkelijk anders mee zoeken overigens.
(maw: ik doe beagle een betje te kort)

Maargoed, als je beagle installeert bij een default install dan heb je
de eerste uren na installatie niks ana je laptop zo ongeveer.

http://www.google.com/search?hl=en&q=opensuse+beagle&btnG=Google+Search

bijvoorbeeld.

--
http://www.linux-it.nl