[linux] met enige ergernis

Alexander Volovics avolovics op gmail.com
Di Feb 20 14:54:02 CET 2007

Ik moet toch even de nodige ergernis kwijt.
Ik kan al 2 weken niet naar deze lijst mailen als awol op home.nl
omdat weer @home servers op SORBS geregistreerd staan, zie:
http://www.dnsbl.sorbs.net/lookup.shtml?213.51.146.200
Dit is me al meerdere keren overkomen, maar vroeger heeft dit
niet zo lang geduurd, hoogstens een dag.
Ik heb dus een gmail account moeten aanvragen om toegang te krijgen.

Natuurlijk is dit niet de schuld van de NLLGG of de beheerders van deze
lijst. Het ligt aan het wanstaltige wanbeheer van @home en ik denk dat ik
binnenkort dan ook een andere provider ga zoeken. Ik heb dit tot nu toe niet
gedaan omdat ik een beetje opzie tegen het extra werk en de kosten.

Ik heb nu 4 keer @home benaderd, telefonisch en via email, om dit op
te lossen maar ik wordt steeds met een kleuitje in het riet gestuurd.

Aan de andere kant begrijp ik ook niet waarom de NLLGG (of de beheerders
van deze lijst) zo recht in de leer moeten zijn. Moet er nu echt van SORBS
gebruik gemaakt worden. Ik heb geen enkel probleem met mailen naar
diverse Fedora en Ubuntu lijsten, naar diverse lijsten voor statistici, enz.
Kennelijk worden daar andere middelen gebruikt (die vermoedelijk prima
voldoen want er zijn geen oprispingen of klachten).

Ik hoop dat hierover van gedachten gewisseld kan worden om mogelijk
tot een andere oplossing te komen.

Alexander