[linux] linksys wrt54gl en wireless

Alexander Volovics avolovics op gmail.com
Di Feb 20 20:04:50 CET 2007

Omdat m'n oude router de geest gegeven had heb ik enige
tijd geleden een linksys wrt54gl gekocht. 4x kabel en 1x wifi.
Die werkt goed met de default linksys firmware, geen klachten.

Ik heb deze router gekocht omdat ik ook op het balkon met
m'n laptop wilde kunnen werken zonder lange kabels over de vloer.

Dit werkt goed maar natuurlijk heb ik dit 3/4 van het jaar niet nodig.
Maar ondertussen staat dat ding maar te 'broadcasten'.

Heeft iemand anders ook zo'n apparaat en heeft hij/zij er de opensource
firmware DD-WRT of Hyper WRT op gezet. Ik vraag dit omdat ik zou willen
weten of het mogelijk is de wireless aktiviteit stop te zetten als je
het niet nodig hebt. Mischien bied DD-WRT of Hyper WRT deze mogelijkheid.

Ik heb de 'handleiding' van beiden gelezen maar kan niets ontdekken
dat hier op wijst. Aangezien ik de benodigde technische kennis niet
heb zie ik mischien een 'gaatje' over het hoofd.

Wie o wie.

Alexander