[linux] Re: printen met cups: werkt nog niet

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Di Feb 20 22:32:50 CET 2007

Udo van den Heuvel schreef:
> Hallo,
>
> Ik heb een HP DJ 3820 via USB aan mijn servertje hangen. Cups is
> geinstalleerd en de printer aangemaakt.
> De Printer State is: idle, accepting jobs, published.
> De test-jobs worden steeds `stopped`.
> De beschrijving is in de web-interface ook steeds
> "/etc/cups/interfaces/HP_DESKJET_3820_USB_1 failed".
> De bedoelde files bestaat ook niet.
>
> Wat kan er mis zijn?
> Hoe fix ik dit probleempje?
>
> Groeten,
> Udo

hplip goed geïnstalleerd?
http://hplip.sourceforge.net/faqs.html

Installeer eventueel een nieuwere versie van cups (en de
gutenprintdrivers zoals ze tegenwoordig heten geloof ik)

Sluit de pinter eens opnieuw aan na als root ingegeven te hebben
tail -f /var/log/messages

Peter