[linux] Re: met enige ergernis

Di Feb 20 22:50:45 CET 2007

On Tue, Feb 20, 2007 at 08:44:01PM +0100, Alexander Volovics wrote:
> Zo eenvoudig is het niet altijd:
>
> Toen de (glasvezel) kabel in Maastrecht arriveerde was het internet
[....]
> Bovendien is bijv. adsl nog niet zo heel lang in Maastricht verkrijgbaar.

en dus een keus die je maakt. Flauw, ik weet het, maar het is niet
anders. Ik ben er ook principieel in. Ik bel liever een paar honderd
euro per maand weg dan dat ik bij een twaalfderangs ISP zit die het
verschil tussen koperdraad en glas niet ziet.

Keuzes. Elk heeft zijn voor- en nadelen. Als het alleen om geld gaat,
kan ik nog altijd een ISP nemen die geen shell access heeft, beveiliging
niet kan spellen, exchange gebruikt, de snelheid niet altijd even goed
levert, een dynamic IP address levert, geen services wil, ports filtert,
een helldesk heeft die geld kost, een spam-afdeling heeft die niet
luistert, de klant de schuld van hun eigen malaise/onkunde geeft, geen
fatsoenlijke newsserver heeft, geen beheer heeft die ook 's nachts om 3
uur op 2e paasdag te bereiken is..

Keuzes ja. En soms heeft een keus een effect waar je niet blij van
wordt. Dat neem je dan mee in dhet besluit. En als de onstandigheden
wijzigen, dan heb je de keus om alsnog te veranderen van ISP. keuzes,
allemaal keuzes. Maar je maakt ze zelf.

--
http://www.linux-it.nl