[linux] Re: cron probleem

Rob Zwartjes Rob.Zwartjes op rivm.nl
Wo Feb 21 09:51:49 CET 2007

zover had ik het nog niet gezocht. Ga vanavond gelijk een e2fsck -f
/dev/hda5 draaien om te zien of bij de hernieuwde start toch nog wat te
repareren achter is gebleven. Met "linux single" bedoel je waarschijnlijk
"init S" ?

mvg,
Rob Zwartjes

             "Rob Sterenborg"
             <rob op sterenborg.i
             nfo>                                                       To
             Sent by:                  <linux op lists.nllgg.nl>
             linux-bounce op list                                          cc
             s.nllgg.nl
                                                                   Subject
                                       [linux] Re: cron probleem
             21-02-2007 09:23

             Please respond to
             linux op lists.nllgg
                    .nl

linux-bounce op lists.nllgg.nl wrote:
> LS,
>
> na een flinke stroomstoring en een moeilijke opstart ben ik
> als user tot de ontdekking gekomen dat mijn crontab niet meer
> werkte. Als root CRON STOP gedaan om hem daarna opnieuw op te
> starten. De volgende foutmelding was mijn deel: "can't open
> or create /var/run/cron.pid I/O error".
>
> ls -l /var/run geeft :  keymap error I/O error
>                   sendmail.pid I/O error
>                   cron.pid I/O error
>                   nscd.pid I/O error
> en daarna een gewone listing van wat er nog meer in de map /var/run
> [...]

Heb je al eens met "linux single" opgestart en dan een filesystem check
(fsck /dev/hd[abcd]) uitgevoerd?

Groet,
Rob