[linux] Re: Vastlopen en Unable to handle kernel paging request

Za Jul 7 23:04:12 CEST 2007

On Sat, Jul 07, 2007 at 06:37:35PM +0200, Onno wrote:
> Toch lijkt het vastlopen voorafgegaan te worden door kernel messages van
> de vorm "Unable to handle kernel paging request at virtual address
> 00001000".

Da's meestal wel goed voor een plat-op-je-bek scenario.

> maar de meldingen blijven bestaan. Ook heb ik memtest86 al eens een
> nachtje aan het testen gezet; zonder resultaat.

Ik weet niet hoe vaak het optreedt, maar als het eens in de 3 weken is,
dan is een nachtje memtest niet genoeg ;-)

Maargoed,

> Hebben jullie enkele suggesties wat het zou kunnen zijn en liever nog,
> wat ik kan doen om het op te lossen?

ksymoops die meuk voeren kan je wellicht vertellen waar het mis gaat.
zo op het eerste oog lijkt het een kernel bug te zijn. kan je het
relateren aan een eerdere update van de kernel?

--
http://www.linux-it.nl