[linux] Re: Vastlopen en Unable to handle kernel paging request

Huub Reuver h_reuver op mantell.xs4all.nl
Zo Jul 8 12:59:54 CEST 2007

On Sun, Jul 08, 2007 at 11:49:54AM +0200, Onno wrote:
> Ik zal eens uitproberen wat ksymoops opleverd.
> Het is niet echt te relateren aan een update van de kernel, ik heb
> meerdere updates uitgevoerd, maar dat heeft de situatie niet verholpen.

Bij dergelijke problemen en bij pogingen e.e.a. op te sporen is het
misschien verstandig de kernel te hercompileren. Op z'n minst zou je
de configuratie-opties kunnen achterhalen.

In de meeste out-of-the-box kernels zullen de meeste "Kernel Hacking"
opties uitstaan. Hier lijkt de Magic SysRq key op z'n plek en enkele
Kernel Debugging opties.

Neem eens contact op met de Linux Kernel Mailing lijst. Zij kunnen
bepaalde functies aanraden. (Bijvoorbeeld CONFIG_DEBUG_INFO of
CONFIG_STACK_UNWIND.) Afhankelijk van waar de fout zich bevind kunnen
andere opties noodzakelijk zijn.

Voor hetzelfde geld krijg je het advies te upgraden naar 2.6.21.xx.
Wat ik zelf kon vinden was gerelateerd aan NVidia-meuk, maar de
geladen modules van jouw systeem laten zien dat je geen NVidia
hardware gebruikt (of in elk geval niet de gewraakte modules).
Doorverwijzen naar http://www.viarena.com heeft natuurlijk pas zin als
je weet dat het in de via-drivers zou zitten.

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver