[linux] Re: welke videokaart

Zo Jul 8 22:48:06 CEST 2007

Udo van den Heuvel wrote:

> Misschien kun je aangeven welke technische 'feature' de kaart mist om
> deze plaatjes te kunnen tonen? Anderen kunnen zich dan wat makkelijker
> orienteren.

Om eerst de deels verloren gegane regel van hierboven te corrigeren:
earth kunnen zijn. Ik heb een ATI videokaart (Radeon Z300), en die
functioneert eigenlijk niet,

De oplossing voor dit niet-functioneren had ik feitelijk zelf al gegeven
op 21 april, maar bij upgrades had ik mijn eigen verbeteringen niet
opnieuw ingevoerd. Deze bestond eruit dat je in /etc/X11/xorg.conf in de
sectie Module de regel  'Load  "dri"' toe moest voegen. Dit voorkomt bij
mij dat ik uit Google-earth word gegooid.
--
Julien Michielsen