[linux] Re: nu dvd's toch te klein blijven, waarom dan niet . . .

Za Jul 21 05:49:03 CEST 2007

Daniel von Asmuth wrote:
> [...]
..[] knip

> Probeert U eerst een DVD te branden en dan ernaar te schrijven???
           ^ "U" doet geen zeer, maar mag het ook "je" zijn? (Of heeft u
liever dat ik u ook met U aanspreek ;-) )
Ik heb eerst de dvd leeg gemaakt met #growisofs -Z, en daarna iets
erheen te schrijven. Maar dat ging niet getuige de foutmelding "Cannot
open: Read-only file system". Ben bang dat dit dom lijkt/is, maar hoe
kan ik "gewoon, direct" naar dvd's toe schrijven?

> Nu ken ik growifofs niet, dus ik dacht meer iets in de trant van
> 	tar -c -M -L <DVD grootte in KB> -V "vakantiefoto's" -f - <foto_dir> \
>         | cdrecord -v speed=<snelheid> dev=<device> -
dit vind ik zo mooi dat ik even over moet schakelen:
Prachtig! Dank U wel!

> Het nadeel is uiteraard dat het resultaat enkel met GNU tar op Linux
> terug is te lezen.

Johan Cruyff zei dat ieder foordeel se nadeel hep, maar - zal wel weer
dom zijn - ik sie dit nadeel nie

--
Julien Michielsen