[linux] Re: nu dvd's toch te klein blijven, waarom dan niet . . .

Do Jul 19 15:49:08 CEST 2007

On Thu, Jul 19, 2007 at 03:04:16PM +0200, Julien Michielsen wrote:

> Dank je! Dacht direct: dat is het helemaal, natuurlijk!!! Maar toen kwam
> direct de volgende vraag: hoe krijg je dit tarbestand op een set dvd's.
> Ik begon met
>
> #growisofs -Z /dev/hdc /dev/null
> en dat was natuurlijk een makkie. Daarna
> # mount /dev/hdc /mnt/dvd
> en
> # tar -cvvf /mnt/dvd/fotoarch /home/julien/gphoto/
> Dit laatste vloog eruit met
>
> tar: /mnt/dvd/fotoarch: Cannot open: Read-only file system
> tar: Error is not recoverable: exiting now

Probeert U eerst een DVD te branden en dan ernaar te schrijven???

Nu ken ik growifofs niet, dus ik dacht meer iets in de trant van
	tar -c -M -L <DVD grootte in KB> -V "vakantiefoto's" -f - <foto_dir> \
        | cdrecord -v speed=<snelheid> dev=<device> -

Het nadeel is uiteraard dat het resultaat enkel met GNU tar op Linux
terug is te lezen.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth