[linux] Re: lijst van ip-nummers in netwerk

Ma Jul 23 20:33:13 CEST 2007

On Mon, Jul 23, 2007 at 11:16:52AM +0200, Hans Paijmans wrote:
> hoe kom ik erachter welke ip-nummers in mijn netwerk
> actief zijn?

nmap -sP 192.168/24 bijvoorbeeld.

> Achtergrond: ik wil een draadloze router configureren

mooi.

> via een kabel. Ik heb het ene eind in een werkende router
> geduwd en het andere eind in de wlan ingang van de draadloze
> router. Nu zou volgens mij de eerste router via dhcp een
> IP adres moeten uitdelen aan de draadloze router. De vraag is nu:
> welk adres is dat?

In de wlan kant? da's meestal niet goed. Wat voor een wireless rouer is
het? Maak het jeself gemakkelijk en knop 'm direct aan je laptop ofzo.

Oh en nu ik je toch spreek: als je dhcp niet echt nodig hebt, zet het
dan af. Als het een bedrijfsnetwerk is, dan kan het ook nog zo zijn dat
men port security aan heeft staan etc. Kortom, probeer eerst alle
onbekenden en variabelen weg te tiefen.

--
http://www.linux-it.nl