[linux] Re: Onlinux: gewiste fotokaart toch nog leesbaar te krijgen? opgelost

Wo Jul 25 07:40:39 CEST 2007

Julien Michielsen wrote:
> Gisteren ben ik door een vriendin opgebeld met de vraag of ik nog ergens
> foto's van had, want zij had haar geheugenkaart per ongeluk gewist. Haar
> daarna een beetje opgemonterd dat zulke dingen nu eenmaal kunnen
> gebeuren, en even later bedacht (en teruggebeld) dat het best mogelijk
> was dat de foto's nog teruggehaald kunnen worden als ze er maar geen
> nieuwe foto's overheen zou zetten.
> De boel was verkeerd gegaan tijdens het overzetten van de foto's van de
> camera naar haar computer: de usb-kabel was er te vroeg uitgetrokken.
> Is hier nog zicht op leven?

De boel _leek_(!!) verkeerd gegaan, omdat de Sony de foto's niet meer
zag staan. Na de stekker tussen camera en usb ingang te hebben geplugd,
en de verkenner op te hebben gestart zagen we echter alle 44 foto's
staan. Er bleek dus niets aan de hand te zijn, alleen de camera zag niets.
--
Julien Michielsen