[linux] Re: script voor nllgg.nl

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Do Jul 26 08:50:27 CEST 2007

Roeland Th. Jansen wrote:

> men leert het alleen zo slecht af, want ze hebben .nl variablelen
> geleerd en nadenken over hoe het op een ander over kan komen is niet het
> eerste wat ze doen.

> Als je wil dat de mensen het verschil tussen keywords en vars wil leren,
> doe dat dan en niet door onderscheid te maken.

Ik ben er langzamerhand achter gekomen dat mensen niet zozeer leren door
regeltjes te leren, maar door grote massas voorbeelden te ondergaan.
Zelfs voor computers gaat dat op. Beschouw de nl. variabelen maar als
een soort highlighting.

> En geloof me, als je een reserved keyword gebrikt, dan werkt het vast en
> zeker niet wat een leermoment is voor de maker en dat soort leermomenten
> weet je na 50 jaar nog. Die ouwe rooie motormuis herinneren ze nog vaag
> maar wat jij verteld hebt weten ze dan al niet meer ;-)

Computerprogrammas gaan meestal niet de fout in doordat ze niet werken.
Was het maar waar :-)

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI                013-4662693