[linux] Re: script voor nllgg.nl

Wo Jul 25 22:57:32 CEST 2007

On Wed, Jul 25, 2007 at 10:39:49PM +0200, Hans Paijmans wrote:

> Het is een afweging. Als ze later engelse variabelen willen gebruiken
> is dat geen probleem.

men leert het alleen zo slecht af, want ze hebben .nl variablelen
geleerd en nadenken over hoe het op een ander over kan komen is niet het
eerste wat ze doen.

Voorbeeldje ... ik zit momenteel ergens waar verschillende talen door
elkaar gesproken wordt. Redelijk grote business, maar toch. Als je iets
in het nederlands maakt, dan weet je 100% zeker dat men het niet gaat
begrijpen. En laten we eerlijk zijn -- zijn mijn collega's nu
nederlands, opeens wordt er een anderstalige neergezet.... zit je daar
met je scripts....

Als je wil dat de mensen het verschil tussen keywords en vars wil leren,
doe dat dan en niet door onderscheid te maken.

En geloof me, als je een reserved keyword gebrikt, dan werkt het vast en
zeker niet wat een leermoment is voor de maker en dat soort leermomenten
weet je na 50 jaar nog. Die ouwe rooie motormuis herinneren ze nog vaag
maar wat jij verteld hebt weten ze dan al niet meer ;-)

--
http://www.linux-it.nl