[linux] Re: Kun je een symbolic-link-directory aanmaken?

Bart-Jan Vrielink bartjan op vrielink.net
Vr Jul 27 14:08:08 CEST 2007

Julien Michielsen wrote:

> # growisofs -Z -f /dev/hdc gplink/gph_1/
> :-( unable to open64("-f",O_RDONLY): No such file or directory

> Weet dit niet helemaal te plaatsen. Heb echter 32bits installatie van
> SuSE gemaakt, en die lib is mogelijk achterwege gebleven.

Ik kan zelf geen manpage vinden voor de open64() functie, maar enig
gegoogle doet vermoeden dat dit niets te maken heeft met 64 bits
processoren, maar eerder met large file support (groter dan 2GB). Vooral
bij DVD's schijnt dat handig te zijn ;)

Over het mislukken van je command heeft Paul al wat gezegd. Growisofs is
een frontend voor genisoimage, Dit heeft enige invloed op de juiste
volgorde van opties op de command line:

SYNOPSIS
       growisofs [-dry-run] [-dvd-compat] [-overburn] [-speed=1] -[Z|M] /dev/dvd <genisoimage-options>

--
Tot ziens,

Bart-Jan