[linux] Re: ik begrijp mijn router niet

Hans Rood hansrood op xs4all.nl
Za Jul 28 02:29:38 CEST 2007

Op vrijdag 27 juli 2007 14:34, schreef Roeland Th. Jansen:

> wat voor een router is het;

MODEL ERG WL001
Het is zo'n ding van ISP-hoppers er stapels van over houden.
Twee WiFi-antennes, 4-poorts switch en een RJ45 met 'WAN' erop. Die zou
met de kabel en met adsl overweg moeten kunnen. Het ding heeft een
simpel web-interface met voor mij ondoorgrondelijke vragen.

> wat voor een adsl modem heb je.
Een MXstream-modem. Is alleen modem met een ethernet-interface op
10.0.0.138

Dat ding doet het uitstekend samen met een 80486 met floppyfw erop. Maar
die 486 gaat het begeven zodat ik wat anders moet hebben.
> Is het
> alleen een modem of heeft dat ding router-functionaliteit? Zo ja, wil
> je wel wtee routers achter elkaar plakken?
tuurlijk niet

Ik kan het LAN-interface configureren, ik kan bij het WAN-interface PPTP
configureren maar de verbinding op het 10.* interface, met de modem,
daar kan ik niks van vinden.
Het vraagt naar: "My IP" met subnetmask, Gateway, ServerIP en
PPTP-gegevens. Alleen die laatste begrijp ik.

groet
hansr