[linux] Re: ik begrijp mijn router niet

Za Jul 28 12:47:39 CEST 2007

On Sat, Jul 28, 2007 at 02:29:38AM +0200, Hans Rood wrote:
> Een MXstream-modem. Is alleen modem met een ethernet-interface op
> 10.0.0.138

oh wat erg voor je ;-)

> Ik kan het LAN-interface configureren, ik kan bij het WAN-interface PPTP
> configureren maar de verbinding op het 10.* interface, met de modem,
> daar kan ik niks van vinden.

je modem is 10.0.0.138; je wan interface van je router is 10.0.0.150
ofzo. subnet bv 255.255.255.0

pptp gegevens invullen en je modem zal wel inloggen. je LAN maak je dan
in de 192.168.1.x range, subnet 255.255.255.0.

server kan wel eens je default address zijn waar alle meuk naartoe gaat.
meestal, als je die op 0.0.0.0 laat staan, werkt de router als NAT
device, komt er dus niks (meer) doorheen wat je niet zelf bedacht hebt.

> Het vraagt naar: "My IP" met subnetmask, Gateway, ServerIP en

die kreten ken ik ook niet zo. da's het nadeel van dat soort spul. als
je ziet *waar* het staat, kan je wel verzinnen wat het ongevere moet
zijn.

kijk maar hoever je komt.

--
http://www.linux-it.nl