[linux] Slechte ervaringen met Reiserfs?

Di Jul 31 09:43:47 CEST 2007

Liep al een tijdje met de gedachte hier te vragen of er iemand was met
slechte ervaringen met het Reiserfs. De keren dat ik problemen had met
een filecheck op mijn systeem was dat alleen vervelend voor de ext?
delen, want op de reiserpartities was alles goed.
Nu is het helaas omgekeerd, en geeft een reiser-partitie problemen. De
kleine partitie (4,5 GB ;-) ) die ik heb aangemaakt om een dvd aan jpegs
op te zetten kan ik niet mounten vanwege "wrong fs type, bad option, bad
superblock on /dev/sda9, missing codepage or other error".
Een reiserfsck klaagt anders:
reiserfs_open: Your partition is not big enough to contain the
filesystem of (1206863) blocks as was specified in the found super block.
Failed to open the filesystem.

Een gemakkelijke manier van oplossen zou een herformattering in kunnen
houden, maar dan moet ik alles weer opnieuw kopiƫren, en dat staat me
ook niet aan.
En dan blijft nog de vraag: is ext3 te prefereren boven reiserfs, of is
de laatste toch wel heel fijn.
Ennum, iemand een idee wat er mis kan zijn met die partitie?
De reiserfsck klaagde over  1206863, maar fdisk geeft
#/dev/sda9            7981        8579     4811436   83  Linux
da's minder dan de helft van 1.2E6
Wat klopt hier niet?
--
Julien Michielsen