[linux] Re: Slechte ervaringen met Reiserfs?

Di Jul 31 13:43:28 CEST 2007

On Tue, Jul 31, 2007 at 01:17:25PM +0200, Paul Slootman wrote:
> Ik gebruik reiserfs niet meer, met 2.4 kernels was het wel aardig, maar
> met 2.6 kernels heb ik te vaak spontane problemen gezien. Als het echt
> 100% stabiel moet zijn, dan gebruik ik ext3, als het snel moet zijn dan
> xfs (bv. voor de NFS partitie voor m'n dreambox, om TV op te nemen).
> reiser4 zit ik wat mee te experimenteren, lijkt vooralsnog wel goed en
> snel; maar met productie data vertrouw ik het nog niet.

Ik heb ook wel wat ongelukjes gezien met reiser waarbij je niet een
reden kon aanwijzen waarom het mis ging. Wel een keer nog kunnen
hersetteln maar de andere keren was het helemaal mis.

reiser4 -- geen ervaring mee en dat wil ik, gezien de hele toestanden
eromheen eigenlijk ook zo laten.

--
http://www.linux-it.nl