[linux] Welke Linux distributie om Windows te vervangen

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Wo Mrt 7 01:24:11 CET 2007

Er is mij gevraagd om bij een klein bedrijfje wat support te geven. Nu
wordt er op dit moment o.a. met 5 Windows PC's gewerkt. Dit wil ik
-natuurlijk- omzetten naar een Linux distributie. Weet ik meer van en is
ook handiger i.v.m. beheer op afstand. Ik heb laatst naar Pardis
gekeken, maar een groot nadeel hiervan is dat hier te weinig instelbaar
is. Ik wil namelijk o.a. met LVM werken. Nu heb ik o.a. wel wat gehoord
over (K)Ubuntu en LinSpire, maar ik weet er weinig -tot niets- van.
(Zelf werk ik eigenlijk alleen met SUSE. Nadeel hiervan is dat je o.a.
problemen hebt met multimedia. Hoewel dat hier misschien niet van belang
is.) Ik zal natuurlijk zelf de beslissing moeten nemen, maar als er
mensen hun ervaringen delen, dan kan ik die beslissing wat beter
funderen. ;-} En info over andere dan de genoemde distributies vind ik
ook niet erg. :-D

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>