[linux] Re: Wanneer grub niet booten wil (i.c.m. SuSE 10.2)]

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Do Mrt 8 22:03:08 CET 2007

Roeland Th. Jansen wrote:

> Er zijn een paar zaken waarbij je linux opnieuw moet instaleren. Een
> verknalde grub/lilo hoort daar niet bij.

Er stond nogal wat informatie op dat systeem die ik niet kwijt wilde
raken, dus ik heb de verschillende grub-errors en bijbehorende remedies
best wel goed doorgenomen...

> Je kunt je beter concentreren op hoe het komt dat de boel op een hoop
> loopt. Daarnaast is het wellicht zinnig om te kijken waarom steevast
> mensen last hebben met systemen. Gebrek aan geduld om iets te fixen,
> documentatie niet lezen of wat dan ook...

Ik vind dat er een bepaald minimum van 'vanzelfsprekendheid' moet
zijn in zulke essentieele onderdelen van een OS.

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI               013-4662693