[linux] Re: Wanneer grub niet booten wil (i.c.m. SuSE 10.2)]

Wo Mrt 14 13:35:48 CET 2007

Paul Slootman wrote:
> [...]

Jazeker! Moest eerst even zoeken, want de

/sbin/grub --batch <<EOT
root (hd0,0)
setup (hd0)

deed het niet. Tegenwoordig gaat dat met /usr/sbin. Maar ook toen kwam
ik niet verder, en hield het opstarten op na het tonen van
GRUB
in de monitor. Grub lijkt dus wel te beginnen aan het bootproces, maar
vindt het genoeg wanneer het luid (in hoofdletters  ;-)  ) zijn naam
geroepen heeft.
Wanneer ik onder Yast een oplossing probeer te vinden zie ik eigenlijk
geen verbeteringen t.o.v. de huidige setup: (onder Boot Loader installation)
Boot loader location: boot from root-partition
Boot loader options: niets toegevoegd

Tenslotte heb ik onder "other" de boot loader code naar schijf
geschreven. Maar bij booten alleen de output GRUB, en daarna via de
istallatie-dvd opgestart.

--
Julien Michielsen