[linux] Re: Lees en huiver

Roeland Th. Jansen bengel op xs4all.nl
Do Mrt 15 22:39:59 CET 2007

On Thu, Mar 15, 2007 at 07:46:59PM +0100, Aart Koelewijn wrote:
> Wat ik ervan begrijp is dat het bedrijf met zowel MS als een grote
> verscheidenheid van Linux distributies werkt. Die verscheidenheid aan
> distributies kan best tot vrij hoge kosten leiden.

dat staat er inderdaad.

> Verder begrijp ik dat ze die verscheidenheid aan Linux distributies nu
> door 1 distributie willen vervangen, Suse, en dat Novell en MS er naar
> streven de uitwisselbaarheid/communicatie Suse <-> MS te verbeteren.

Ook dat.

> We gaan dan van of of naar en en. Lijkt me niets mis mee. Je kunt je
> alleen afvragen of dit er niet toe kan leiden dat Suse van het Open
> Source pad af gaat drijven.

Lijkt me sterk, OpenSUSE is zoals de naam al doet vermoeden een OpenSUSE
gevalletje.

Voor SLES en SLED zou het anders kunnen zijn. Daar zitten al wel zaken
in (voor de MS deal) om de boel heterogeen beter uit te kunnen rollen.

Ik zeg nog steeds dat het een goede zaak is.
In mijn optiek is er op den duur maar een verliezer en dat is MS. Tenzij
natuurlijk de FSF zelfstandig linux stuk gaat maken met GPL versies waar
je niks mee opschiet.....

--
FreeBSD 4.10-RELEASE-p2