[linux] Re: "gemakkelijke" usb wlan voor Linux en mijn huwelijk

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Do mei 10 08:53:20 CEST 2007

Chantal wrote:

> Ik heb binnenkort een paar vrije dagen en dan zet ik mijn oude
> netwerkkaart in het systeem. Dan zou ik de updates op moeten kunnen
> halen. Ik weet dat de ASUS WL-167G zou moeten werken, daar heb ik hem op
> uitgekozen. Er zit een Ralink chipset in en zij stellen een driver
> beschikbaar. http://www.ralinktech.com/ralink/Home/Support/Linux.html
.

Een van de wlan-kaartjes/dongels die hier liggen heeft ook een ralink
chipset, en daarvoor moet je in ieder geval ook nog een binary-only lib
installeren. Daarna beweert Linux dattieut doet; ifconfig geeft een
wlan-interface aan en als ik met yast een static IP-nummer instel wordt
dat ook meegenomen. Maar verbinding met de router: ho maar... in ieder
geval moet ik daarna met de hand nog iwconfig aanroepen en dat is toch
gek. Yast schijnt het toch niet als een wlan interface te herkennen.

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI               013-4662693