[linux] Re: "gemakkelijke" usb wlan voor Linux en mijn huwelijk

Chantal 4linux op xs4all.nl
Zo mei 13 13:51:34 CEST 2007

Hans Paijmans wrote:

> .
>
> Een van de wlan-kaartjes/dongels die hier liggen heeft ook een ralink
> chipset, en daarvoor moet je in ieder geval ook nog een binary-only lib
> installeren. Daarna beweert Linux dattieut doet; ifconfig geeft een
> wlan-interface aan en als ik met yast een static IP-nummer instel wordt
> dat ook meegenomen. Maar verbinding met de router: ho maar... in ieder
> geval moet ik daarna met de hand nog iwconfig aanroepen en dat is toch
> gek. Yast schijnt het toch niet als een wlan interface te herkennen.

ASUS levert ook *zelf* een driver met een hele kleine handleiding. Niet
toegespitst op Fedora, dus ik moet ff zoeken hoe het verder werkt, ik
weet niet precies wat welke USB poort in mijn nieuwe systeem is, maar ze
verdienen op zijn minst applaus. Ze hebben namelijk bij het moederbord
op de CD ook een Linux driver voor de onboard geluidskaart/chip
geleverd. Helaas niet voor de onboard netwerkkaart, maar daar helpt mijn
oude kaart mee. Het is toch maar voor even.

Chantal