[linux] Re: mogelijkheid automatische netwerk-check (+ herstel) na suspend-reboot

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Za mei 12 18:52:13 CEST 2007

Julien Michielsen wrote:
> Kort geleden heeft een bekende mij gewezen op de mogelijkheid je systeem
> via suspend sneller te herstarten nadat je het uit hebt gezet. Inderdaad
> blijkt het daarmee sneller te herstarten, maar na een automatische sus-
> pend-herstart blijk ik geen internet-verbinding meer te hebben. Wat is
> een makkelijke manier die verbinding weer werkend te krijgen, en hoe zou
> je dat na een herstart automatisch kunnen doen?

Crontabje met controle op up-zijn en herstel?
Ook zijn er wellicht scripts die alleen bij `resume` draaien waarin
zoiets zou passen?

Hoe zit je verbinding in elkaar? Is het een kwestie van je ethernet
interface resetten of ook een pppd en/of firewall?