[linux] Re: mogelijkheid automatische netwerk-check (+ herstel) na suspend-reboot

Ma mei 14 13:50:42 CEST 2007

Aart Koelewijn wrote:

> Ik krijg de zaak altijd weer aan de gang met
> # /etc/init.d/networking restart (Debian + Ubuntu)
> Als je dat met de hand doet krijg je bovendien een uitgebreide melding
> wat er gebeurd, dus ook van eventuele fouten.
>
> Aart

Dank je voor die suggestie, die ik net (met werkend netwerk) uit heb
gevoerd (onder SuSE met de naam network, dus zonder -ing), en gezien dat
het daarna goed werkte. Ben inmiddels echter gestopt met suspend, want
mijn machine wordt na een suspend niet meer uitgezet, maar voert direct
resume uit, zodat ze direct verder gaat, en ik de boel dan liever gewoon
laat lopen. (Ook een toevoeging van de volgende twee regels aan
/etc/suspend.conf laat de computer niet stil zetten:
HIBERNATE_MODE=shutdown
shutdown method=platform
dus ik ben weer teruggekeerd naar gewoon uitzetten)

--
Julien Michielsen