[linux] Re: mogelijkheid automatische netwerk-check (+ herstel) na suspend-reboot

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Ma mei 14 11:21:22 CEST 2007

Op zo, 13-05-2007 te 12:23 +0200, schreef Udo van den Heuvel:

> (.....)
>
> Zou een
>
> ifconfig eth0 down
> ifconfig eth0 up
>
> de zaak weer tot leven wekken?

Ik krijg de zaak altijd weer aan de gang met
# /etc/init.d/networking restart (Debian + Ubuntu)
Als je dat met de hand doet krijg je bovendien een uitgebreide melding
wat er gebeurd, dus ook van eventuele fouten.

Aart