[linux] Re: Geheugen probleem met Acer Aspire

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Do mei 17 11:42:29 CEST 2007

Op do, 17-05-2007 te 11:02 +0200, schreef Cecil Westerhof:

> Nope, het is gewoon een standaard SUSE 10.2 install met een
> 2.6.18.8-0.1-default kernel. Dit houdt in dat ik mijn eigen kernel moet
> gaan bakken? Zo ja, wat is een goede pointer?

Ik heb bij de parameters in grub extra opgegeven 'mem=4096M'. Dan heb ik
ineens 2661 MB. Dat is 11 MB extra, maar zet natuurlijk niet echt zoden
aan de dijk.
Het lijkt er op dat ik de kernel moet bakken en iets moet doen met
CONFIG_NOHIGH_MEM.

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>