[linux] Re: Meteen virtuele consoles tty13 - tty20 bereiken

Za mei 19 11:07:15 CEST 2007

On Sat, 19 May 2007, Cecil Westerhof wrote:

> Ik heb het volgende in mijn /etc/inittab opgenomen om snel en makkelijk
> wat info te kunnen krijgen.
>        mesg:2345:respawn:/usr/bin/tail --follow=name --lines=25 --retry /var/log/messages </dev/tty13 >/dev/tty13
>        top:2345:respawn:/bin/su - cecil -c top </dev/tty14 >/dev/tty14
>        vmst:2345:respawn:/bin/su - cecil -c /home/cecil/bin/vmstat.sh </dev/tty15 >/dev/tty15
>
> Als ik op een virtuele console zit, kan ik hier naartoe met <Alt
> <Ctrl>+<F1> geven om naar tty1 te gaan, voordat ik naar een van die
> virtuele consoles kan gaan. Is er een methode om dit meteen te doen?

> [...]

Praktisch gezien kun je je afvragen of het handig is om ze zo ver weg te
stoppen. Je hebt al X draaien. Hoeveel terminals gebruik je echt? En is
het handig om resource eters standaard te starten?

Het is 1 ding om tools te hebben om problemen te zoeken. Maar om ze
continue te draaien omdat het af en toe wellicht handig zou kunnen zijn
lijkt me niet de meest efficiente manier.

Hugo.

--
 	hvdkooij op vanderkooij.org	http://hugo.vanderkooij.org/
 	    This message is using 100% recycled electrons.

 	Some men see computers as they are and say "Windows"
 	I use computers with Linux and say "Why Windows?"
 		(Thanks JFK, for the insight.)