[linux] Re: VOIP via softphone.

h_reuver op mantell.xs4all.nl h_reuver op mantell.xs4all.nl
Vr mei 25 20:37:02 CEST 2007

On Fri, May 25, 2007 at 10:52:33AM +0200, Remko Bolt wrote:

> Als je, zoals ik, regelmatig voor je werk ergens in het buitenland in
> een hotel zit met een wifi verbinding heb je dat niet voor het
> uitkiezen. Dan ben je gewoon blij als het werkt. Want gratis via het
> internet bellen is dan stukken aantrekkelijker dan mobiel roamen.

> Helemaal mee eens, maar ga dat maar eens uitleggen aan een Windows
> gebruiker...

Heel eenvoudig:
leg de kosten van een SIP-provider naast Skype.
probeer nog 10 ander SIP-providers.

Kleine gok, waarschijnlijk zijn er minimaal 3 goedkoper,
NB let even op dat kosten op 084, 087 en 088 nummers wel duurder zijn
om naar toe te bellen.

> Het mooiste is het natuurlijk als je je servertje thuis kan bellen en
> van daar uit jezelf doorschakelt naar POTS. Heb je ook geen gezeik met
> providers, alhoewel ik het gevoel heb dat die misschien soms nog
> goedkoper zijn dan lokaal tarief.

POTS moet je eigenlijk alleen gebruiken voor een backup.
Over het algemeen is een abonnement met flatfee voor bellen naar vaste
nummers snel goedkoper als je vaak belt. En voor mobiel kies je de beste
deal.

Het andere probleem is welk telefoonnummer je zichtbaar wilt laten zijn
als jij belt.

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver