[linux] Re: VOIP via softphone.

Remko Bolt remko op cluebox.org
Vr mei 25 10:52:33 CEST 2007

h_reuver op mantell.xs4all.nl wrote:
> [...]

Als je, zoals ik, regelmatig voor je werk ergens in het buitenland in
een hotel zit met een wifi verbinding heb je dat niet voor het
uitkiezen. Dan ben je gewoon blij als het werkt. Want gratis via het
internet bellen is dan stukken aantrekkelijker dan mobiel roamen.

> Skype lijkt mij vragen om vendor-lock-in.

Helemaal mee eens, maar ga dat maar eens uitleggen aan een Windows
gebruiker...

Het mooiste is het natuurlijk als je je servertje thuis kan bellen en
van daar uit jezelf doorschakelt naar POTS. Heb je ook geen gezeik met
providers, alhoewel ik het gevoel heb dat die misschien soms nog
goedkoper zijn dan lokaal tarief.

Gr.