[linux] Re: Experimenteren met 1 server en 2 internetverbindingen

Jurgen Goedbloed jurgen op albatros.xs4all.nl
Di Okt 23 15:45:25 CEST 2007

> Het bevoegd gezag van deze school zou graag willen onderzoeken hoe
> deze verbinding zich in de praktijk gedraagt en o.a. of dit
> mogelijkheden biedt voor een redundante verbinding. Dus: als de
> SpeedTouch weer eens omvalt dan via de glasvezel op afstand inloggen
> om de SpeedTouch een schop te geven of v.v. Uiteraard is het
> interessant om het schoolnetwerk te laten werken via een snelle
> glasvezelverbinding, maar dan wel graag met de mogelijkheid om terug
> te vallen op de conventionele ADSL-lijn in het geval van storingen.
>
> Er zijn nu verschillende mogelijkheden. Ten eerste is er de
> [...]

Lees de Nederlandse C't van november 2007 eens. Daarin staat een aardig
artikel over (linux gebaseerde) routers met meerdere internet verbindingen
met failover en loadbalancing mogelijkheden.

Gegroet,
Jurgen.