[linux] Re: virtuele omgevingen...

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Ma Dec 15 18:07:14 CET 2008

harmen op murf.nl wrote:
(...)
> Persoonlijk denk ik dat VirtualBox voor het snel spelen op je desktop de beste
> keus is, of voor het virtualiseren van desktops. (Er zit een redelijk
> bruikbare USB ondersteuning in, hot-plug enzo.)
>
> VMWare is gratis, maar niet Open Source. Schijnt wel een prima product te zijn
> als OpenSource je niet uit maakt.
>
> Xen werkt prettig en relatief eenvoudig. Onze vereniging heeft gekozen voor
> Xen omdat het prettig werkt en ook paravirtualisatie kan. (Onze hardware
> ondersteunt geen hardware virtualisatie.) Het nadeel van paravirtualisatie is
> [...]

Dank voor de reactie, ik ga alles doorlezen.
De hardware bevat een AMD Phenom dus zou hardware virtualisatie moeten
ondersteunen als ik het goed heb.
Ik zie als enige nadeel zo snel dat Virtualbox geen SMP doet voor een
guest. Misschien is dat wel te overleven.
Komende kerstvakantie maar eens aan de tand voelen dus...