[linux] Re: emailadres testen

Wybo Dekker wybo op servalys.nl
Vr Mrt 7 17:18:02 CET 2008

On Friday 07 March 2008 15:43:19 Peter Fokker wrote:

> Wat versta je onder 'correct'?
>
> Vorig jaar stond er een artikel in Linux Journal over het valideren
> van adressen met PHP:
>
> http://www.linuxjournal.com/article/9585 (artikel)
>
> http://www.linuxjournal.com/print/9585 (printversie zonder
> reclame/franje/etc)
>
> Is dat wat je bedoelt?

nee, dat lukt nog wel, maar het gaat mij erom dat het adres ook bestaan moet.

> Anders lijkt het mij een kwestie van periodiek checken of je
> een gunstig antwoord krijgt van de SMTP-server van de ontvanger.
> Dat zal vast wel in een scriptje te vangen zijn. Iets als

> [...]

ja, zoiets bedoel ik; maar wat voor scripttaal is dit? Of is het alleen
symbolisch bedoeld?

> Ofzoiets... Wat is trouwens de gedachte achter het periodiek controleren
> van adressen? Ik neem aan dat je die adressen uiteindelijk gebruikt om
> mail naartoe te sturen. Is het echt een probleem om pas op dat moment te
> ontdekken dat het adres niet meer correct is? In het geval van een
> verzendlijst a la mailman kun je de maandelijkse reminder 'aan' zetten,
> dan zie je 't automatisch als er een adres niet meer werkt. Oh well.

Ik onderhoud een aantal pagina's met gegevens over TeX User Groups. De
gegevens worden door die User Groups aangeleverd en door TeX-ers gebruikt.
Als die contact zoeken met de User Group van hun land en het emailadres
blijkt niet te werken krijg ik het op mijn boterham; dat wil ik dus liever
voorkomen door die missers er van tevoren uit te schoffelen.

--
Wybo